Deze voorstelling is een ritmisch spel van verdwijning en verschijning, onverwachtse entrées en sorties, vallen en cascades, net zoals in een klassieke farce. Door de toegepaste circustechnieken gaat deze farce echter verder omdat het hoge spektakel-gehalte ook steeds hoger en verder oploopt.
Met een broederlijke relatie tussen de personages, gevoed door grappen en onenigheden tussen een jonge vrouw, met zuiders temperament, en drie énergieke kerels, is de toon van de voorstelling gezet.
Het ritme wordt bepaald met de entrées en de besluiteloosheid van de Franse mademoiselle, die telkens van tenue verandert. Ze aarzelt echter niet om haar eigen versie van Eva en de Verboden Vrucht te verdedigen. De geïrriteerde monoloog van Eva laat zijn sporen na in de voorstelling waar de appel voorkomt als teken van straf maar ook van spel.
Een graad van absurditeit verstevigd door het spektakel-gehalte:
Een dansend duo omcirkeld door een rad, mensen die de lucht inschieten, een vlucht op een trapeze,… circus is hier zeker aanwezig !
Een energieke-esthetische finale waarbij onzekerheid helemaal geen rol meer speelt maar enkel het plezier van samen te zijn de gekte laat gloriëren.
De combinatie en het contrast van de Vlaamse en de Franse cultuur leveren grappige, verassende en dynamische scènes op. Een theatraal aspect dat ook in de keuze van de muziek verder doorgetrokken en geaccentueerd zal wordt.
De voorstelling scheurt zich los van het dagdagelijkse straatcircus. Zowel de gekozen circustechnieken en de artistieke interpretatie over straattheater zijn sterk beïnvloed door onze levensopvattingen. Sens Dessus Dessous is een voorstelling die zowel jong als oud wil inspireren door hedendaags circus op straat te zetten.
Gedurende de voorstelling vinden we twee verhaallijnen terug. Het ene gaat over de positie van de vrouw in de maatschapij en over het zelfbeeld van een individu. In de tweede verhaallijn komt de appel in de hoofdrol met een knipoog op het scheppingsverhaal. Deze twee rode draden vinden elkaar terug in het verloop van de voorstelling en snijden een hedendaags onderwerp over de rol van het uiterlijk aan.